Popularita Schema.org markup typov

Maximalizácia návštev stránok z vyhľadávačov je jedna z najdôležitejších oblastí, ktorá zabezpečí úspech stránky. Môžete si myslieť, že ste už dosiahli maximálne množstvo návštev aké ste mohli, no vždy tu je oblasť ktorú ste ešte nepokryli. Obsah je stále viac a viac považovaný za kľúčový element získavania návštev online. Preto si predstavte výhody toho, že vyhľadávače zhromažďujú bohaté informácie vo výsledkoch vyľadávania. Znie to pôsobivo, avšak aj komplexne. Ale čo keby to viedlo k zvýšeniu návštev pochádzajúcich z vyhľadávačov o 30%? A čo keby všetko, čo pre to musíte spraviť, je iba malá zmena kódu vašej stránky?

Vedzte, že takýto kód existuje, volá sa štrukturované značkovanie (structured markup) a zatiaľ prekvapivo málo stránok ho implementovalo. Najpopulárnejšie štrukturované značkoanie je Schema.org, dovoľuje autorom označkovať rôzny databázový obsah, tak aby ho Google, Bing a Yahoo rozoznali a udelili mu správnu dôležitosť a zobrazenie. Schema podporuje „rich snippets“, čo sú netextové časti výsledkov vyhľadávania v Google ako ceny produktov, dátum publikácie, hodnotenia a taktiež náhľadové obrázky. Schema takisto poskytuje možnosť zvýšenej vyditelnosti vo vyhľadávaní, pre tých ktorý tento štandard implementujú. Schema.org je stránka, ktorá poskytuje kolekciu schémat, ktoré webmasteri môžu používať na značkovanie HTML stránok, ktoré rozoznajú hlavné vyhľadávače. Bing, Google, Yahoo a Yandex sa na toto značkovanie spoliehajú a tým zlepšujú zobrazovanie výsledkov vyhľadávania, čo umožňuje ľudom ľahšie nájsť správne stránky.

Odhad spred pár rokov indikoval, že stránky, ktoré používajú značkovanie, dosahujú až o 30% viac návštev z Google ako tie bez značkovania. Napriek tomu len 20% webstránok má značkovanie v kóde.

Vyhľadávanie v rámci vyhľadávania

V septembri prišiel Google s novým rozhraním svojho vyhľadávania, ktoré umožňuje používateľom jednoducho navigovať ku špecifickému obsahu v rámci webstránok. Tu je príklad ako to vyzerá:

schema1

Ako je možné vidieť, v mohých prípadoch podporuje dokonca automatické dokončovanie. No jediný spôsob ako to môžete použiť na získanie návštevníkov Vašich stránok je ak použijete Schema.org SearchAtion značkovanie v kóde Vašej stránky. Aby sme pochopili implementáciu značkovania do detailu analyzovali sme zdrojový kód stránok a nových implementácií Schema odvtedy keď Google prišiel s novým rozhraním.

Dáta SimilarTech-u ukazujú, že 44 121 webstránok začalo od septembra používať Schema.org značkovanie.

schema2

 

Čo sa týka geografického rozloženia stránok používajúcich SearchAction značkovanie, populárne je najviac v Spojených štátoch Amerických, ďalej Spojenom kráľovstve a Francúzsku. Pozoruhodné je, že na 4. mieste sa umiestnila Brazília.

schema3

Rozšírená analýza ukázala dalších 9 schém, ktoré sú obzvlášť populárne:

  • Offer Schema
  • WebPage Schema
  • AggregateRating Schema
  • Product Schema
  • Review Schema
  • Rating Schema
  • SearchAction Schema
  • MobileApplication Schema
  • Website Schema

schema4

Dáta SimilarTech-u ukazujú, že najpopulárnejšia schéma je „Offer markup“ a používa ju 349 051 webstránok. Krajina s najviac inštanciami Schema značkovania je USA s 28 930 stránkami používajúcimi SearchAction schému.

Medzi top miliónom stránok je najpopulárnejším značkovaním SearchAction s 2.05%

schema5

Rovnako medzi top 100-tisíc stránkami je to SearchAction:

schema6

Avšak medzi top 10-tisíc stránkami je to trochu inak. Tu je najviac používanejšia schéma AggregateRating s 3.42%. Napriek tomu, že schéma SearchAction sa prepadla do stredu  tabuľky, stále ju používa 2.65% stránok.

schema7

Získajte náskok používaním Schema.org značkovania

 

Analýza ukázala, že najpužívanejšou schémou značkovania je Offer Schema. Zaujímavé je aj, že stránky s najväčšou návštevnosťou sa zameriavajú na schémy SearchAction a AggregateRating. Tieto typy značkovania boli úspešne implementované medzi top 10 000 webstránkami a demonštrujú stupeň návštevnosti, ktorý môžu priniesť.

Po tom, čo Google spôsobil rozruch v Auguste stopnutím zobrazovania autorských značiek vo výsledkoch vyhľadávania, je povzbujúce, že majoritný vyhľadávač demonštruje pokračujúce dedikovanie ku schémam. Keď sa Google pokúša lepšie porozumieť obsahu Vašich stránok, za účelom posielať relevantnejších návštevníkov na Vaše stránky, tak je praavdepodobnejšie, že sa títo návštevníci budú o Váš obsah aj viac zaujímať.

Vskutku, Schema je popisovaná ako budúce SEO a nástroj, ktorý musí byť implementovaný čím skôr aby ste zostali navrchu. Implementovanie Schema Vám nezaručí bezprostredné zvýšenie návštevnosti z vyhľadávačov, ale obe strany, autori kvalitného obsahu a používatelia vyhľadávania z toho budú mať výhody. Krása Schém je v tom, že dovoľuje používateľom robiť viac vážené rozhodnutia navštíviť jednu webstránku pred druhou. Toto znamená, že Vaša stránka dostane kvalitnejších návštevníkov.