Google Webmasterom: Máte čas do 21. apríla optimalizovať stránky pre mobilné zariadenia

Výstraha pre všetky stránky, ktoré nie su optimalizované pre mobilné zariadenia: Google oznámilo další dôvod obávať sa zmien v apríli. 21. apríla Google oficiálne aktualizuje svoj vyhľadávací algoritmus, ktorý bude zohľadňnovať optimalizáciu pre mobilné zariadenia ako faktor radenia vo svojich výsledkoch vyhľadávania.

Čo ja považujem za najzaujímavejšie na tomto oznámení je použitie celkom silných slov Google na svojom webmaster blogu, ktoré popisujú túto zmenu. Ako egoistický FED Chairman keď oznamuje zmeny v monetárnej politike. Google má vo zvyku používať vyhýbavé slová, keď oznamuje potenciálne dopady zmien svojho algoritmu. Avšak nie teraz:

„Od 21. apríla rozširujeme detekciu optimalizácie pre mobilné zariadenia ako faktor radenia. Toto ovplyvní mobilné vyhľadávanie vo všetkých jazykoch celosvetovo a bude mať značný dopad na výsledky vyhľadávania. V dôsledku toho, používatelia nájdu ľahšie relevantný, vysoko kvalitný obsah, ktorý je optimalizovaný pre ich zariadenia.“

Google obvykle rozširuje svoj algoritmus postupne, na Slovansko sa dostane vždy s odstupom času, ale evidentne nie táto zmena. Preto aj slovenské stránky by mali optimalizovať svoje stránky pre mobilné zariadenia čo najskôr.

Pár rád optimalizácie pre mobilné zariadenia

Blog pokračuje tým, že ponúka webdeveloperom návod, ako sa pripraviť na prichádzajúce zmeny. Ponúka aj nástroj na otestovanie optimalizácie pre mobilné zariadenia a preveriť problémy v rámci webmaster tools.

Treba poznamenať, že Google oznámil svoj ťah, zameraný na mobilné zariadenia, niekoľko mesiacov dozadu, keď v novembri minulého roku oznámil pridanie značky „mobile-friendly“ do výsledkov mobilného vyhľadávania.

V širšom zmysle, verím, že tieto zmeny boli nevyhnutelné, keď zvážime rýchlosť s akou používatelia rozširujú svoje používanie mobilných zariadení. Je vhodné poznamenať, že tak ako my, tak aj Google je biznis operujúci v digitálnom veku. A preto je zaviazaný poskytovať kvalitu, a relevantné výsledky svojim zakazníkom.

RWD ako záchrana

Je vcelku prekvapivé s akou snahou sa Google snaží posúvať používanie RWD (responsive web design) ako preferovaný dizajn, ktorý je rovnako optimalizovaný pre desktopové zariadenia a takisto mobilné zariadenia. Kúsok nižšie v spomínanom webmaster blogu Google naznačuje, že firmy, ktoré potrebujú pomoc so zmenami, môžu postupovať na základe tohto návodu pre optimalizáciu pre mobilné zariadenia. Keď kliknete na linku tak sa dostanete na úvodnú „Get Started“ stránku, ktorá ponúka viaceré zdroje a návody. Jeden z návodov je „What are the top three things I should know when building a site for mobile devices?“, kde #3:

„3. Zvoľte šablónu optimalizovanú pre všetky mobilné zariadenia (RWD)“

Taktiež:

„Responzívny web design alebo RWD znamená, že stránka, ktorá používa tú istú URL bezohľadu či používateľ je na desktop zariadení, tablete alebo mobilnom telefóne – len nastaví zobrazenie podľa veľkosti zobrazovacej plochy zariadenia. Google odporúča RWD pred inými riešeniami.“

Popravde, responzívny web design je Googlom preferované mobilné riešenie už nejaký ten čas, ale i ja som prekvapený, aký rozhodný postoj Google zaujal v tomto prípade.

Súhlas s Google a RWD

Úplne súhlasím s Google. Ako napísané vyššie, verím, že RWD je vskutku najlepšie riešenie optimalizácie pre mobilné zariadenia pre majoritu webstránok. V čoraz viac komplexnejšom digitálnom prostredí, charakterizovanom používateľom zameraným na mobilné zariadenia, firmy musia byť schopné zaručiť aby ich zákazníci mohli jednoducho pristúpiť na ich webstránku z kadekoľvek a zažili rovnaký používateľský zážitok, bezohľadu na zariadení alebo platforme, ktorú používajú.

Toto zabezpečuje responzívny web design, riešiaci množstvo problémov pre firmy. Responzívny dizajn eliminuje nutnosť vytvárania separátnej mobilnej stránky, čo šetrí čas i peniaze. Taktiež poskytuje používateľom ekvivalentný zážitok na rôznych zariadeniach. Poskytuje rovnaké informácie bezohľadu, ako pristupujú na firemnú webstránku. S RWD, sú organizácie schopné zachovať integritu, doručením konzistentých správ všetkým používateľom. Múžu integrovať mobilné zariadenia do ich online prezentácie vytvorením súdržného používateľského zážitku, zážitku zameraného na ľudí namiesto zariadení.