12 tipov ako na On-Page SEO

On-Page SEO je čím ďalej tým viac dôležitejšie. Preto v skrate popíšeme 12 základných tipov ako optimalizovať Vaše stránky a tým zvýšiť svoje šance byť vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

  1. Upravte svoje linky na „SEO Friendly“  – Linky by mali byť krátke a bohaté na kľúčové slová. Vystríhajte sa škaredých liniek ako vasastranka.sk/?p=123. Google udáva, že prvých 3-5 slov má najväčšiu váhu.
  2. Title tag by mal začínať kľúčovým slovom – Title tag je najpodstatnejší On-Page SEO prvok. Štúdia SEOMoz ukázala, že stránky, ktoré začínajú title tag kľúčovým slovom sa umiestňujú vyššie vo výsledkoch vyhľadávania ako stránky s kľúčovým slovom v strede alebo na konci title tagu.
  3. Oživte stránku multimediálnym obsahom – Obyčajný obsah Vás nedostane tak ďaleko ako podmanivé obrázky, videá, či diagrami, ktoré znižujú mieru opustenia stránky (bounce rate) a zvyšujú čas strávený na stránke. Čo sú dva používateľsky založené faktory radenia výsledkov Google.
  4. Používajte odchádzajúce linky – Odchádzajúce linky na stránky s príbuzným obsahom sú signálom relevancie pre Google, ktorým dokáže odhadnúť tému stránky. Štúdia SeoWizz ukázala, že používanie odchádzajúcich liniek na stránky s vysokou autoritou ako Harvard.edu alebo Wikipedia.org podporuje rank stránok.
  5. Kľúčové slovo medzi prvými 100 slovami – Vaše kľúčové slovo by sa malo nachádzať medzi prvými 100-150 slovami článku. Použitie kľúčového slova na začiatku článku zdôrazňuje, že článok je práve o ňom.
  6. Titulok v H1 tagu – Tag H1 je používaný ako tag pre hlavný titulok. Väčšina blogových platforiem (ako WordPress) automaticky umiestňujú Váš titulok do H1 tagu. Avšak niektoré témy toto nastavenie menia, preto si skontrolujte kód Vašej stránky, či titulok je v H1 tagu.
  7. Znížte rýchlosť načítania stránky – Google otvorene priznal, že rýchlosť načítania stránky je dôležitým faktorom radenia výsledkov vyhľadávania. Rýchlosť stránky môžete zlepšiť používaním CDN, komprimovaním obrázkov, kaskádových štýlov a javascript kódu. Prípadne môžete použiť aj rýchlejší hosting. Zaistite, aby Vaša stránka bola načítaná do 4 sekúnd, prípadne rýchlejšie. Štúdia MunchWeb ukázala, že 75% používateľov by nenavštívilo znovu stránku, ktorá sa nenačíta do 4 sekúnd.
  8. Pridávajte opisné slová do titulku – Pridanie slov ako „2014“, „najlepší“, „príručka“ a „recenzia“ Vám pomôžu získať návštevníkov pomocou takzvaných „long tail“ kľúčových slov.
  9. Pridajte možnosť zdielania na sociálnych weboch – Sociálne signály sa stávajú čoraz väčšou súčasťou vyhľadávacích algoritmov. Štúdia BrightEdge ukázala, že tlačítka zdielania na prominentných sociálnych weboch zvýšia zdielanie až o 700%.
  10. Píšte dlhší obsah  – Podľa štúdie SERPIQ.com platí „dĺžka je sila“. Teda, čím dlhší obsah tým je stránka signifikantne vyššie vo výsledkoch vyhľadávania Google. Pri viac konkurenčnejších kľúčových slovách píšte obsah dlhý minimálne 1500 slov.
  11. Znížte mieru opustenia stránky (bounce rate) – Vyhľadávacie algoritmy sa snažia určiť kvalitu Vašich stránok aj na základe „bounce ate“. Google na to používa dáta z Google toolbar, Google Analytics, prehlliadača Chrome. Pre zníženie bounce rate pridávajte interné linky medzi článkami, píšte zaujímavé články a investujte do čistého dizajnu stránky.
  12. Použivajte LSI kľúčové slová – LSI sú synonymá, ktoré Google používa na určenie relevancie stránky, či prípadne kvality. LSI slová môžete nájsť pri hladaní podobných stránok naspodku výsledkov Google „Vyhľadávania súvisiace s výrazom okna“, prípadne zadaním kľúčového slova do Google Adwords nástroja pre kľúčové slová.